Powered By Blogger

Wednesday, May 11, 2011

CERITA DAN KISAH NI ADALAH KISAH HIDUP SAYA YANG HENDAK DI KONGSI…


Saya Telah Mengembara Ke “Hujung Dunia” …
Mencari Apa Yang Saya Inginkan…
Tapi, Kali Pertama Saya Bertemu Awak…
Hati Saya Telah Begitu Riang Gembira…
Demi Tuhan, Saya Tidak Tahu Mengapa…
Tapi Itulah Kebenarannya…

Setelah Beberapa Lama Kita Kenal…
Saya Telah Jatuh Tersungkur Di Mata Awak..
Saya Tidak Dapat Membohongi Perasaan Saya,
Bahawa Saya Menyayangi Awak..
Dan Di Saat  Saya Begitu Menyayangi Awak…

Perasaan Sayang Saya Berkelana Mencari Singgah Sana Di Hati Awak..
Nyata Saya Tidak Menemui Nya…
Awak Mencampak Jauh Di Dasar Laut Yang Tidak Dapat Saya Selam..
Disana Awak Jugalah Yang Menyalakan Api Dan Membakar Saya Dalam Diam…

Saya Sedih Sangat , Bila Awak Kata Awak Tak Tahu Apa Sebenarnya Yang Awak Cari…
Tapi Jauh Disudut Hati Ini Saya Merasakan Awak Masih Belum Cukup Dewasa,
Untuk Memahami Apa Itu “Sayang”…
Dan Mungkin Tidak Akan Pernah Dewasa,
Atau Mungkin Juga Belum Pernah Benar-Benar “Sayang” Pada Seseorang….

Jadi , Selama Ini Siapa Saya Di Hati Awak???....
Saya Tahu, Awak Anggap Saya Seperti Orang Biasa Dalam Hidup Awak….
Siapa Yang Memujuk Saya Untuk Membuka Pintu Hati??...
Siapa Yang Mengajar Saya Bahawa “Sayang” Itu Memerlukan “Pengorbanan”???..
Siapa Yang Memberitahu Saya Agar Sentiasa Jujur Pada “Perhubungan”???....

Awak !!!!
Awak Mungkin Jenis “Perempuan” Yang Boleh Di “Sayangi” Ramai Orang Berkali-Kali…
Tapi Saya Pula Seseorang Yang Hanya Ada “Seseorang”,
“Seseorang” Yang Hendak Saya Sayangi Dan Satu Perkahwinan…
Kita Hidup Sekali..
Mati Sekali,
Dan Menyintai Sekali…

Melangkah Pergi Meninggalkan Awak…
Telah Mengambil Seluruh Kekuatan Yang Saya Ada….
Jangan Anggap Saya Tinggalkan Awak Kerana Saya Bencikan Awak…
Jangan…!!!!

Bagaimana Saya Harus Bencikan Awak….
Sedangkan Setiap Hari Saya Merindui Awak….
Biarpun Pada Ketika Awak Tidak  Berada Disisi Saya….
Setiap Saat Saya Mengingati Awak…
Seumur Hidup Ini Saya Akan Menyayangi Awak…

Awak,
Sebelum Saya Menghilangkan Diri Dari Dunia Awak…
Saya Ingin Nyatakan Sesuatu Yang Tidak Pernah Awak Tahu….
Kalaulah Awak Bertanya Pada Saya…
Sedalam Mana Perasaan Saya Sayangkan Awak…
Inilah Jawapan Saya…
“Kalau Suatu Hari Awak Kehilangan Suara, Saya Akan Memberikan Suara Saya Agar Awak Dapat Bersuara Semula. Meskipun Waktu Itu Saya Akan “Bisu” Selamanya”…
“Kalau Suatu Hari Awak Kehilangan Penglihatan, Saya Akan Memberikan Mata Saya Agar Awak Dapat Melihat  “Sayang” Saya Biarpun Waktu Itu Saya Akan “Buta” Selamanya”…
“Dan Kalau Suatu Hari Awak Kehilangan Hati, Saya Akan Memberikan Hati Saya Agar Awak Dapat Hidup Selamanya, Meskipun Waktu Itu Saya Tiada Lagi Di Dunia Ini”….
Semuanya Untuk Awak….

Seseorang Telah Berkata,
“Jika Kita Benar-Benar Menyayangi Seseorang, Maka Biarkan Orang Itu Pergi Dengan Kebahagiannya, Kebahagiannya Membuatkan Kita Bahagia”…

Awak,
Kerana Saya Menyayangi Awaklah Sya Melangkah Pergi…
Demi Kebahagiaan Awak….
Saya Doakan Supaya Suatu Hari Nanti Awak Akan Memahami Apa Erti “Sayang” Yang Sebenar…..
Supaya Suatu Hari Nanti,
Awak Akan Dapat Mengetahui,
Bagaimana Rasanya Terlalu “Sayang” Seseorang ..
Dan Semoga Awak Tak Kan Pernah Terlewat Untuk Menghargainya…

Awak,
Saya Percaya Pada Tuhan Yang Mempertemukan Kita…
Saya Tahu Ada Hikmahnya Di Sebalik Semua Ini…
Dan Saya Tidak Akan Pernah Mempersoalkannya…
Saya Juga Tak Pernah Kesal…
Sekurang-Kurangnya Sepanjang Mengenali Awak 4 Tahun…
Saya Telah Bersikap Ikhlas Dan Jujur Dengan Perasaan Saya..

Saya Juga Percaya,
Andai Benar Kita Ada Jodoh…
Awak Akan Kembali Pada Saya…
Itu Bukan Harapan…
Tapi Saya Ingin Belajar Untuk “Pasrah” Pada Ketentuan Tuhan…
Dan Kalau Pun Awak Takkan Pernah Kembali Pada Saya…
Saya Percaya Mungkin Itu Yang Terbaik….
Saya Doakan Awak Bahagia Dengan Hidup Awak…
Saya “Sayangkan” Awak Sangat-Sangat…




Aku Mencintai Mu Sepenuh Hati…

No comments:

Post a Comment