Sunday, December 25, 2011

Sayap Terluka...

Dalam keributan hembusan beliung,
Terbanglah aku sang camar hina,
Mencari singgahan andainya kau sudi,
Menghampar kasih di pantai hati

Dah lama kupuja kini jadi nyata,
Sayang hanya untuk seketika,
Sayap ku terluka ditimpa bencana,
Akhirnya diri aku sendiri yang sengsara

Ku tahu diri ini bagai menggapai bintang di langit,
Tersingkir jatuh tiada pernah kau peduli,
Rapuhnya cinta kita patah terkulai di ranting hampa,
Pedih terluka tiada siapa yang endahkan,

Biar derita biar sengsara aku rela,
Menjadi mangsamu,
Akanku simpan di nurani ini kenangan antara kita,
( hingga akhir nanti oh... )

Kini kan tinggal cinta dan kasihku,
Umpama pungguk merindu bulan,
Tak mungkin tercapai hasrat hati ini,
Biarpun harus ku tunggu seribu tahun lagi.

Sunday, December 18, 2011

Ciri - Ciri Orang Yang Mencintai Seseorang..

LOVE FOREVER " 

Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginyayang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, dekat dihati?'
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
" adakah ada orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... Kamu akan menyesal melakukannya!"

 

Cinta Perlukan Pengorbanan...

" ERTI KESETIAAN DALAM PERHUBUNGAN "

Ramai insan yang masih lagi tidak faham akan apakah erti kesetiaan dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya mengapa kita perlu setia, sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita? Disebabkan persoalan inilah kecurangan sering berlaku dimasa kini, sehingga ramai antara insan di muka bumi ini dilanda kekecewaan dan ada yang menyedihkan sehingga sanggup membunuh diri apabila ditinggalkan kekasih.
Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih. Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya??? Tidakkah ia sama dengan penipuan??? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati...

Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan. Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya. Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan...

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang terbaik. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kita tanpa rasa jemu. Jika anda dicurangi, jaganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana anda mempunyai maruah diri, jangan samakan diri anda dengan insan yang tidak setia. Anda telah melakukan yang terbaik untuk pasangan anda dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan...

Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan. Tawakal dan redha lah...
Lelaki atau wanita yang baik hanya untuk lelaki atau wanita yang baik...
Manakala lelaki atau wanita yang tidak baik hanya untuk lelaki yang tidak baik...
Pilihan adalah di tangan anda…

Sang Setia...

Ramai insan yang masih lagi tidak faham akan apakah erti kesetiaan dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya mengapa kita perlu setia, sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita?
Disebabkan persoalan inilah kecurangan sering berlaku dimasa kini, sehingga ramai antara insan di muka bumi ini dilanda kekecewaan dan ada yang menyedihkan sehingga sanggup membunuh diri apabila ditinggalkan kekasih.
Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih.
Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya…? Tidakkah ia sama dengan penipuan…? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati…
Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan…
Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya… Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan…

Saturday, December 3, 2011

Percintaan Ini - Ezad Lazim



Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku
Oo oo oo

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan

Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu

Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata

Oo oo oo

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan

Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu

Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata

Oo oo oo





Sia-sia saja percintaan ini....

Friday, December 2, 2011

HATI SAYA HANCUR KERANA AWAK…..!!!!!



Saya Selalu Dengar Orang Kata Yang Cinta Itu Indah…
Kadang-Kadang Saya Iri Hati Tengok Orang Lain “Ber-Couple”, Semuanya Bahagia…
Kadang-Kadang Saya Fikir Sendiri, Kenapa Hubungan Kita Tak Macam Orang Lain…
Selalu Ada Masalah….

Mungkin Diawal Hubungan Kita Dulu,
Semuanya Okey, Semuanya Nampak Sempurna…..
Dan Awak Telah Berjanji Akan Sayang Saya Sampai Bila-Bila…..
Saya Rasa Bahagia Sangat Bila Awak Dah Janji Macam Tu….
Saya Yakin Sangat Yang Awak Akan Jadi Milik Saya…..

Tapi Kenapa Sejak Akhir-Akhir Ni Awak Dah Berubah…..
Awak Tak Lagi Macam Dulu…..
Awak Off-Kan Handfone Awak, Setiap Kali Saya Call…..
Awak Tak Reply Semua Mesej Yang Saya Hantar Kat Awak, Satu Pun Tak!!!
Sampai Hati Awak Buat Macam Ni Kat Saya….
Apa Salah Saya, Awak???

Awak Memang Dah Ada Orang Lain….
Depan Saya Awak Cakap, Yang Awak Cintakan Saya….
Tapi Dibelakang, Awak Cintakan Orang Lain….
Awak Tahu, Hancur Sangat-Sangat Hati Saya….

Saya Rasa Nak Menangis Bila Dapat Tahu Yang Semua Tu Betul….
Memang Betul La Semua Andaian Saya Selama Ni…..
Sampai Hati Awak Permainkan Saya….
Selama Ni Saya Selalu Ambil Berat Pasal Awak….

Awak Cakap, Awak Dah Tak Perlukan Saya Sekarang….
Mana Janji-Janji Yang Awak Lafazkan Dulu???
Hati Saya Sakit Sangat…
Terlalu Sakit, Terlalu Perit….
Memang Saya Bodoh Sebab Percayakan Awak……
Segala Kenangan Antara Saya Dengan Awak, Dah Terkubur….
Walaupun Kenangan Yang Kita Bina Lebih 4 Tahun….

Saya Tak Boleh Pun Lupakan Awak…..
Terima Kasih Kerana Buat Hati Saya Hancur…







MeMAaFKaN DaN MElUPaKaN KeCURaNgAN....


            Perit sekali apabila diri dicurangi. Perasaan itu bagaikan menusuk seluruh jiwa dan raga. Hati pula, tertanya-tanya mengapakah harus ianya terjadi. Hanya insan yang pernah dicurangi bisa merasakan perasaan itu, bisa memahami segalanya. Sehinggakan ada yang nekad untuk membalas dendam, dan membunuh diri serta melakukan pekara yang dilarang agama.

         Mengapakah insan, sanggup melakukan kecurangan? Sedangkan insan mempunyai akal dan fikiran untuk membezakan apa yang baik dan tidak. Tidakkah mereka takut akan pembalasan? Sungguh meyedihkan kerana wujudnya insan sebegini.

Kecurangan Pemusnah Kebahagiaan....



         Insan, megertilah bahawa setiap yang terjadi mempunyai hikmah tersendiri. Hikmah yang cukup indah yang bisa menyembuhkan luka di hati. Sinar cahaya akan tiba tanpa kita sedari. Yakinlah bahawa, Allah tidak akan memberi dugaan dan ujian pada hambanya di luar kemampuan hambanya itu sendiri.

       Setelah dilukai, pasti susah untuk kita memaafkan dan menerima kembali pasangan kita itu, apatah lagi untuk melupakan kecurangan tersebut. Namun, kita haruslah beringat bahawa memaafkan seseorang adalah perkara yang mulia. Dan kita sebagai manusia biasa tidak layak untuk menghukum apatah lagi tidak memberi kemaafan. Sedangkan Allah Maha Pengampun, inikan kita hambanya. Untuk memberi hukuman, jauh sekali. Kita serahkan pada Allah yang Maha Adil.

         Kita mungkin dapat memberi kemaafan pada setiap kecurangan, namun untuk melupakannya mungkin mustahil. Apa yang patut kita lakukan adalah memberi peluang, menjadikan perkara tersebut sebagai ikhtibar serta berdoa. Ingatlah, kita ada Allah. Allah adalah sebaik-baik tempat untuk kita mengadu dan berharap. Allah tidak akan mengecewakan kita.

JANGAN BERSEDIH, JANGAN BERDUKA.....
REMEMBER THAT, YOU DESERVE BETTER!!!

Sunday, May 22, 2011

Izinkan Selamanya Namamu Di Hati.......

Telah aku terima takdir dari Yang Esa
Tertusuk sembilu pedih hati terluka
Terkubur impian kita bina bersama
Terlerai sedah ikatan cinta

Baru aku sedari siapa diri ini
Sebalik suratan cahaya cinta yang sudah
Sedalam renungan terlihat dalam diri
Hakikat cinta yang sejati

Kuturutkan cahaya dihadapan berliku
Keyakinan di dada mengiring langkahku
Jalinan bahagia iringan doa restu
Di dalam jiwa cinta yang satu

Jalanan yang berduri tetap aku gagahi
Biar gunung yang tinggi pasti kan kudaki
Detik-detik kenangan segar buat pedoman
Sepanjang jalan taman impian... ohhh

Selamat sejahtera kepada dirimu
Semoga berbahagia tanpa aku
Izinkan selamanya namamu di hati
Biarkan selamanya ku begini

Sudah lumrahnya insan tak lepas kesilapan
Maafkan dosaku lupakan detik hitam
Sejarah yang berlalu jadikan pengajaran
Menuju bahagia idaman..


*p/s : Nyanyian Kumpulan E.Y.E..








Wednesday, May 18, 2011

HIDUP SEORANG PENCINTA YANG SETIA....

"Inilah perjalanan hidup seorang lelaki".

        Kisah nya bermula ketika zaman sekolah rendah lagi.. Aku seorang pelajar baru disekolah rendah tu, masuk darjah 6. Ketika waktu rehat pada 10.15a.m, aku terus ke kantin untuk makan. Disitu aku melihat seorang pengawas yang begitu lawa sekali.Aku telah jatuh hati padanya. Ceh, zaman budak-budak pun dah pandai jatuh hati.

       Semakin hari semakin aku terpikat. Tp aku tak pandai 'nak ejah'. Akhirnya aku biarkan ia berlalu begitu saja. Akhirnya aku dh masuk sekolah menengah. Hari demi hari, Bulan demi bulan dan tahun demi tahun aku masih terpikat padanya. Sampai lah suatu hari, ada budak satu kelas dengan aku dekat dengan rumah pengawas yang lawa tu. Aku 'try' la ejah no. nset dia, tp dia xpkai nset. Sedihnye xdpt 'ejah' no nset dia. 

        Nak dijadikan cerita. Sekolah menengah aku menjadi tuan rumah perlawanan bola jaring peringkat negeri. Hari tu aku jadi AJK perlawanan bola jaring. Tiba-tiba aku melihat seorang pemain macam pengawas yang aku minat tu. Tapi dia wakil daerah lain, pelik juga. Fikir punya fikir, aku cuba semak nama senarai pemain tu, sahla tu nama dia. Owh, baru aku dia masuk SBP, orang bijak la katakan. Hari tu aku 'Happy' sangat-sangat dapat tengok dia. Dah lama aku tak jumpa dia. Aku cuba lah 'ejah' masa tu, tapi dia sibuk. Terkilan rasanya, aku aku tetap sabar menunggu dia.

         Aku cuba tanya lagi budak kelas aku tu pasal no. nset dia, tapi dia cakap tak ada. Aku cuba lagi tanya no. tel rumah dia, nasib baik ada. Tapi budak kelas aku ni lupa la pulak no. tel rumah dia. Aku cakap kau bagi esok la no.tel tu, budak kelas aku tu cakap OK. Huh, tak sabar rasanya nak tunggu hari esok.

          Hari tu aku awal-awal lagi pergi sekolah, al-maklumlah nak dapatkan no. tel pengawas tu. Budak kelas aku pun bagi la no. tel rumah dia. Tapi dia tak ada kat umah, dia kan masuk asrama penuh. Kena tunggu cuti pertengahan tahun la bru boleh 'call'. Lama punya tunggu aku dah tak berapa ingat kat dia. Mungkin sebab terlalu lama sangat. Aku tak sedar rupanya dah cuti pertengahan tahun pun, dah nak sampai penghujung. 

          Suatu hari aku pergi ronda-ronda dengan motor, maklumlah baru belajar bawa motor. Masa tu aku tertengok pengawas tu dok berbual dengan kawan-kawan dia. Huh, aku lupa la yang sekarang ni cuti pertengahan tahun. Aku pun senyum la kat dia, dia balas senyum aku. Aku terus balik rumah cari no. tel rumah dia. Aku dah tak ingat mana aku simpan, nasib baik jumpa. Hari pun dah nak masuk malam. Aku cuba la no. tel umah dia, tapi 'parents' dia yg jawab. Aku pun tunggu waktu maghrib masuk, masa tu tentulah 'parents' dia  sembahyang. Aku pun call, huh berdebar bila pertama kali dengar suara dia. Rasa macam tak percaya je. Aku terus la ejah dia, cakap yang aku ni terpikat kat dia. Dah lama simpan perasaan kat awak. Harap awak sudilah terima saya.. Ceh, kali pertama mengejah perempuan. Dia terus bagitau yang dia tak mahu terima aku. Luluh rasa hati ni bila dia cakap macam tu.    

*(bersambung)......................... 

*p/s : nanti aku habis cerita aku... sekarang ni aku dh ngntuk nk tido... gud nite smua...












          Hari tu dia beritahu esok dia dah nak masuk asrama, mungkin cuti akhir tahun baru balik. Sedihnya rasa, nak buat macam mana terpaksa tunggu la. Tunggu punya tunggu tiba lah cuti akhir tahun, huh seronok nya perasaan ni tak terkata rasanya. Bila aku dapat tahu yang dia dah balik rumah, aku terus contact dia. Akhirnya dia bagi no. tel nset dia. Dia beritahu boleh mesej je, kalau nak call waktu malam je. Dapat mesej pun dah kira syukur. Hari demi hari aku main mesej dengan dia. Suatu hari dia beritahu yang dia terima aku sebagai ‘couple dia’ , seronok tak terkata aku. Hari tu hari yang bersejarah dalam hidup aku, pertama kali aku couple dalam hidup. Sampai sekarang aku ingat tarikh tu 14hb januari. Tarikh keramat bagi aku sebagai seorang pencinta.

          Kali pertama kita orang keluar bersama rasa berdebar si jantung ni, rasa macam tak percaya je. Inilah kali pertama dalam hidup keluar dating dengan kekasih. Tempat pertama kita orang makan ialah A & W Restaurant. Tempat ni lah menjadi saksi pertama pertemuan kami. Aku bukan nya biasa cakap dengan perempuan, pemalu lah katakan. Hari tu aku tengok dia, dia tengok aku. Al- Maklumlah 1st time dating… Malulah nak cakap. Aku ni Pemalu sikit, malu2 kucing lah katakan…

*Bersambung.....







                 Selepas daripada pertemuan kami yang pertama, pada musim cuti tu kami kerap kali berjumpa. Sehinggalah usia menjadi kekasih lebih kurang 4tahun lebih. Aku nak ringkaskan cerita. Pelbagai suka duka ditempuhi bersama, kalau cakap pasal gaduh tu memang lumrah dalam percintaan kami. Kalau bergaduh je dia mesti minta clash dengan aku. Siapa lah aku ni, dia selalu kantoi dengan aku, main mesej dengan orang lain. Dia kan orang lawa, mesti ramai peminat. Aku ni seorang yang kuat cemburu, sebab sayang la aku cemburu. Selepas daripada itu, dia dapat melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi. Aku tetap setia bersama nya. Tibalah cuti semester, perasaan rindu ni teramat sangat. Hari tu kita orang pun keluar jumpa. Aku ajak keluar dekat dengan rumah aku je, dekat taman. Lepas tu kita orang keluar ronda-ronda je. Hari pun dah nak masuk maghrib, hari tu dia datang dengan kawan dia. Waktu maghrib dah pun masuk, tapi kawan dia tak datang ambil pun lagi. Dia pun dah rasa takut sebab nanti bapak dengan abang-abang dia marah. Selepas tu kawan dia pun sampai, dia terus balik rumah. Lepas tu aku terus contact dia. Tapi tak dapat pun, berdebar sungguh aku rasa takut apa-apa terjadi pada dia. Nset dia kena rampas oleh abangnya.. Semua mesej yang kita orang mesej habis di bacanya… Lepas tu, abang die terus contact aku. Aku ingatkan dia yang “call” aku, cepat-cepat la aku angkat.. Nasib baik masa tu, aku tak terus cakap.. Dia diam, aku pun diam jugak la… Al-maklumlah takut… Lepas tu abang dia mesej aku bagi ugutan… Macam ni la mesej dia “ Wei budak babi. Mu deh dok gewe ngn adk ak.. mu ni nk blh nyakit ak raso”.. Memang masa tu aku takut giler2 la… Abang dia call, aku tak jawab pun.. Berjam-jam jugak aku tunggu dia call or mesej aku… Masa tu dalam pukul 11 lebih, dia pun call aku.. Aku ingatkan abang dia.. Aku senyap la masa jawab panggilan tu.. Aku dengar dia nangis, lagi cemas aku dibuatnya..


         Lepas tu aku suruh dia cerita kan apa sebenarnya yang berlaku.. Dia pun ceritakan la pada aku.. 1st dia cakap, bapak ngn abang-abang dia suruh kita oarng putuskan hubungan sebab pasal aku la, dia  pelajaran dia merosot.. Fikir punya fikir, aku pun setuju la untuk putuskan hubungan untuk masa depan dia  jugak… Tapi dia tak mahu berpisah walau apa pun terjadi.. Aku pun explain la kat dia pasal ni.. Betul jugak kata bapak ngn abang awak tu.. Sebab saya la, awak tak boleh belajar betul-betul.. Saya tak mahu awak menyesal kemudian hari.. Aku cakap la. Kalau ada jodoh,insyAllah kita akan bersama kembali… Tapi aku berpisah tak sampai sebulan pun, awak dah ada orang lain.. Dulu awak cakap tak nak berpisah pun dengan saya… Tapi awak terus ada orang lain… Saya berpisah dengan awak bukan untuk kepentingan saya.. Tapi untuk kebaikan awak.. Aku tahu memang salah aku kerana melepaskan mu begitu saja.. Aku lepaskan mu kerana ingin tengok kau berjaya..




(bersambung)............




(aku sedih bile tulis kisah hdup aku.....)






Beratnya hati ini untuk melepaskan....





Tuesday, May 17, 2011

ErTi KeSeTIaAN...

Ramai insan yang masih lagi tidak faham akan apakah erti kesetiaan dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya mengapa kita perlu setia, sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita? Disebabkan persoalan inilah kecurangan sering berlaku dimasa kini, sehingga ramai antara insan di muka bumi ini dilanda kekecewaan dan ada yang menyedihkan sehingga sanggup membunuh diri apabila ditinggalkan kekasih.

Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih. Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya...? Tidakkah ia sama dengan penipuan...? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati...








Kesetiaan Penting Dalam Hubungan.






Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan... Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya... Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan...

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang terbaik. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kita tanpa rasa jemu. Jika anda dicurangi, jaganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana anda mempunyai maruah diri, jangan samakan diri anda dengan insan yang tidak setia. Anda telah melakukan yang terbaik untuk pasangan anda dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan...

Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan... Tawakal dan redha lah...

Lelaki atau wanita yang baik hanya untuk lelaki atau wanita yang baik...
Manakala lelaki atau wanita yang tidak baik hanya untuk lelaki yang tidak baik...
Pilihan adalah di tangan anda…
Buatlah pilihan yang bijak supaya bahagia di kemudian hari...
Cinta sekarang hanya "Cinta Monyet".
Cinta Ke arah maksiat jika lari dari landasan islam..


Monday, May 16, 2011

Meraung (New Boys)

 Menggigil tubuh ini
Melihat kau bersamanya
Tergamam aku tak terkata
Meraung di jiwa

Puas ku pertahankan
Cinta kita sejak dulu
Tapi sayang
Sikit pun tidak
Menghargai cintaku

Sia-sia saja
Pengorbanan dan kesetiaanku ini
Ku sangka kau permata
Rupanya duri paling berbisa

Ku pasrah dan berdoa
Semoga tabah jiwaku
Oh... tetapi bagaimana
Nak ku lawan
Jiwa yang siksa

Ke mana arah hendak ku tuju
Bila hatiku rindu padamu
Hendakku cari tapi tak guna
Kau bahagia dengan si dia

Dikamar sepi aku termenung
Terbayang bayang kenangan kita
Tidak ku sangka kau
Tergamak pergi
Saat ku masih perlukan mu

Ah...ah...ah...
Ah...ah...ah...

Meraung di jiwa
Apalah daya kiranya
Orang dah benci

Ah...ah...ah...
Ah...ah...ah...
Meraung di jiwa
Tapi tak pernah ku benci
Dirimu sayang




*p/s : aku selalu dengar lalu ni... memang kena la dengan jiwa aku.. kalau g karaoke mesti lagu ni aku nyanyi dulu... lagu ni ada la sikit2 pasal kisah aku... yang pntg aku kena teruskan hidup... 


Friday, May 13, 2011

Hatiku Yang Pasrah…..

Awak,               
Dalam Hidup Saya Hanya Ada Awak Seorang Je Untuk Jadi Permaisuri Saya….
Tiada Siapa Yang Mampu Untuk Mengubah Hati Saya,
Melainkan Allah S.W.T…

Awak,
Saya Tidak Sangka Awak Sanggup Melukakan Hati Saya…
Walaupun Telah 4 Tahun Kita Menjalin Cinta….
Sanggup Awak Mempermainkan Perasaan Saya…

Awak,
Saya Sentiasa Ingat Pada Awak….
Walaupun Telah Lama Kita Berpisah..
Tapi, Hati Saya Tetap Menyayangi Awak….

Awak,
Benarlah Orang Kata Cinta Itu Buta….
Cinta Tidak Kenal Siapa Kita…
Walaupun Saya Jujur Dengan Awak…
Tapi, Awak Tetap Tinggalkan Saya…

Awak,
Dulu Awak Pernah Cakap,
Awak Akan Setia Bersama Saya Walau Apa Pun Terjadi…
Tapi, Sekarang Awak Bersama Dia…
Bukan Bersama Saya…

Awak,
Dulu Kita Selalu Keluar Bersama….
Selalu Gelak Sama-Sama….
Suka Duka Kita Hadapi Bersama….
Tapi, Sekarang Saya Keseorangan Hadapi Sengsara…

Awak,
Tiap-Tiap Hari Saya Tengok Gambar Awak…
Walaupun Semua Gambar Awak Dah Ambil….
Tapi, Gambar Awak Masih Ada Lagi Dalam Handset Saya….
Hanya Tu Je Kenangan Saya Bersama Awak….

Awak,
Saya Tahu Awak Memang Tak Sesuai Dengan Saya…
Awak Kan Pandai Tak Macam Saya…
Siapa Lah Saya Ni….
Belajar Hanya Sampai Spm Jer…
Awak Ada Degree…..
Bak Kata Pepatah “Jauh Panggang Dari Api”…..

Awak,
Tidak Ada Siapa Yang Dapat Mengisi Kekosongan Dalam Hati Saya,
Melainkan Awak….
Awak Je Yang Dapat Saya Terima Jika Tiada Takdir Lain….

Awak,
Saya Tidak Pandai Berkata-Kata Seperti Orang Lain…
Tapi Saya Mempunyai Sifat Kasih Dan Sayang Terhadap Awak…
Walaupun Awak Tidak Dapat Merasa Kasih Dan Sayang Saya,
Sepanjang Kita Bersama…

Awak,
Saya Tidak Seperti Orang Lain…
Handsome, Pelajaran Tinggi, Kaya, Pandai Ambil Hati Awak….
Walau Itu Tiada Pada Saya….
Tapi Saya Ikhlas Menyayangi Awak…

Awak,
Jika Hari Ini Saya Terlalu Gembira….
Sedarkanlah Saya Dengan Amaran-Amaran Allah…
Jika Saya Bersedih Tanpa Kata….
Pujuklah Saya Dengan Tarbiah Pencipta….

Awak,
Jika Saya Lemah Tak Berdaya….
Ingatkanlah Saya Dengan Kehebatan Syurga….
Jika Antara Kita Ada Tembok Yang Memisahkan….
Ajaklah Saya Meleraikan Segera…..

Awak,
Jika Pernah Hati Mu Terluka….
Luahkanlah Agar Saya Berubah….
Dan Jika Esok Saya Lena Tanpa Terjaga….
Iringilah Lena Saya Dengan Kalungan Doa…..


*P/S : Layan Perasaan Malam2 Gini….

Thursday, May 12, 2011

AKU MENCINTAIMU SEPENUH HATI…..

SEDIHNYA SAYA…
SAMPAI HATI AWAK…
KENAPA AWAK PERGI DI SAAT SAYA MULA MENCINTAI AWAK???
SAYA HARAP AWAK JADI PENEMAN HIDUP SAYA….
TAPI AWAK TETAP PERGI IKUT DIA…
SAYA MASIH TERINGAT SAAT KITA BERSAMA…
BANYAK KENANGAN KITA BERDUA….
YANG KITA BINA LEBIH 4 TAHUN….
SUKA DAN DUKA KITA KONGSI BERSAMA…
SAYA MASIH MENCINTAI AWAK….
WALAUPUN AWAK TELAH DIMILIKI….

SAYA SAYANG AWAK SANGAT-SANGAT…
SAYA HARAP AWAK DATANG KEPADA SAYA,
DAN PADA SAAT ITU SAYA AKAN CAKAP,
SAYA SANGAT MENCINTAI AWAK…
SAYA KESEORANGAN ….
MEMBAWA CINTA SAYA…
YANG TELAH AWAK LUKAKAN…
LAGI SEDIH SAYA…

APA SALAH SAYA????.....
SAMPAI SANGGUP AWAK LUKAKAN HATI SAYA???....
HATI YANG PERNAH BUAT AWAK “GEMBIRA” MASA AWK “SEDIH” DULU???....

INI KATA-KATA AWAK KEPADA SAYA……
“BERHENTILAH”….
DARI TERUS MENCINTAI SAYA…
SAYA TELAH DI “MILIKI”…
“MAAF” KERANA PERNAH “MELUKAI” AWAK…
SAYA TAK MAMPU “TIPU” PERASAAN SAYA….
“MAAFKAN KU TELAH TERBUAI AKAN INDAHNYA CINTA”…

TAK PE LA AWAK….
BIAR SAYA SIMPAN SEMUA KENANGAN KITA….
MUNGKIN “ALLAH” NAK BAGI ORANG YANG LEBIH BAIK UNTUK SAYA…..
SAYA HARAP…
AWAK AKAN TERUS “BAHAGIA”….
DAN TERUS “MENCINTAI” ORANG YANG AWAK “CINTA”….

TERIMA KASIH AWAK BUAT SEGALA-GALANYA…
AWAK, TIDAK PERNAH SAYA LUPAKAN…
WALAUPUN AWAK TELAH DIMILIKI…
NAMUN, SAYA MASIH MENYAYANGI AWAK SEPENUH HATI SAYA….

*P/S :  Saya luahkan perasaan saya terhadap awak  dengan linangan airmata..








Wednesday, May 11, 2011

CERITA DAN KISAH NI ADALAH KISAH HIDUP SAYA YANG HENDAK DI KONGSI…


Saya Telah Mengembara Ke “Hujung Dunia” …
Mencari Apa Yang Saya Inginkan…
Tapi, Kali Pertama Saya Bertemu Awak…
Hati Saya Telah Begitu Riang Gembira…
Demi Tuhan, Saya Tidak Tahu Mengapa…
Tapi Itulah Kebenarannya…

Setelah Beberapa Lama Kita Kenal…
Saya Telah Jatuh Tersungkur Di Mata Awak..
Saya Tidak Dapat Membohongi Perasaan Saya,
Bahawa Saya Menyayangi Awak..
Dan Di Saat  Saya Begitu Menyayangi Awak…

Perasaan Sayang Saya Berkelana Mencari Singgah Sana Di Hati Awak..
Nyata Saya Tidak Menemui Nya…
Awak Mencampak Jauh Di Dasar Laut Yang Tidak Dapat Saya Selam..
Disana Awak Jugalah Yang Menyalakan Api Dan Membakar Saya Dalam Diam…

Saya Sedih Sangat , Bila Awak Kata Awak Tak Tahu Apa Sebenarnya Yang Awak Cari…
Tapi Jauh Disudut Hati Ini Saya Merasakan Awak Masih Belum Cukup Dewasa,
Untuk Memahami Apa Itu “Sayang”…
Dan Mungkin Tidak Akan Pernah Dewasa,
Atau Mungkin Juga Belum Pernah Benar-Benar “Sayang” Pada Seseorang….

Jadi , Selama Ini Siapa Saya Di Hati Awak???....
Saya Tahu, Awak Anggap Saya Seperti Orang Biasa Dalam Hidup Awak….
Siapa Yang Memujuk Saya Untuk Membuka Pintu Hati??...
Siapa Yang Mengajar Saya Bahawa “Sayang” Itu Memerlukan “Pengorbanan”???..
Siapa Yang Memberitahu Saya Agar Sentiasa Jujur Pada “Perhubungan”???....

Awak !!!!
Awak Mungkin Jenis “Perempuan” Yang Boleh Di “Sayangi” Ramai Orang Berkali-Kali…
Tapi Saya Pula Seseorang Yang Hanya Ada “Seseorang”,
“Seseorang” Yang Hendak Saya Sayangi Dan Satu Perkahwinan…
Kita Hidup Sekali..
Mati Sekali,
Dan Menyintai Sekali…

Melangkah Pergi Meninggalkan Awak…
Telah Mengambil Seluruh Kekuatan Yang Saya Ada….
Jangan Anggap Saya Tinggalkan Awak Kerana Saya Bencikan Awak…
Jangan…!!!!

Bagaimana Saya Harus Bencikan Awak….
Sedangkan Setiap Hari Saya Merindui Awak….
Biarpun Pada Ketika Awak Tidak  Berada Disisi Saya….
Setiap Saat Saya Mengingati Awak…
Seumur Hidup Ini Saya Akan Menyayangi Awak…

Awak,
Sebelum Saya Menghilangkan Diri Dari Dunia Awak…
Saya Ingin Nyatakan Sesuatu Yang Tidak Pernah Awak Tahu….
Kalaulah Awak Bertanya Pada Saya…
Sedalam Mana Perasaan Saya Sayangkan Awak…
Inilah Jawapan Saya…
“Kalau Suatu Hari Awak Kehilangan Suara, Saya Akan Memberikan Suara Saya Agar Awak Dapat Bersuara Semula. Meskipun Waktu Itu Saya Akan “Bisu” Selamanya”…
“Kalau Suatu Hari Awak Kehilangan Penglihatan, Saya Akan Memberikan Mata Saya Agar Awak Dapat Melihat  “Sayang” Saya Biarpun Waktu Itu Saya Akan “Buta” Selamanya”…
“Dan Kalau Suatu Hari Awak Kehilangan Hati, Saya Akan Memberikan Hati Saya Agar Awak Dapat Hidup Selamanya, Meskipun Waktu Itu Saya Tiada Lagi Di Dunia Ini”….
Semuanya Untuk Awak….

Seseorang Telah Berkata,
“Jika Kita Benar-Benar Menyayangi Seseorang, Maka Biarkan Orang Itu Pergi Dengan Kebahagiannya, Kebahagiannya Membuatkan Kita Bahagia”…

Awak,
Kerana Saya Menyayangi Awaklah Sya Melangkah Pergi…
Demi Kebahagiaan Awak….
Saya Doakan Supaya Suatu Hari Nanti Awak Akan Memahami Apa Erti “Sayang” Yang Sebenar…..
Supaya Suatu Hari Nanti,
Awak Akan Dapat Mengetahui,
Bagaimana Rasanya Terlalu “Sayang” Seseorang ..
Dan Semoga Awak Tak Kan Pernah Terlewat Untuk Menghargainya…

Awak,
Saya Percaya Pada Tuhan Yang Mempertemukan Kita…
Saya Tahu Ada Hikmahnya Di Sebalik Semua Ini…
Dan Saya Tidak Akan Pernah Mempersoalkannya…
Saya Juga Tak Pernah Kesal…
Sekurang-Kurangnya Sepanjang Mengenali Awak 4 Tahun…
Saya Telah Bersikap Ikhlas Dan Jujur Dengan Perasaan Saya..

Saya Juga Percaya,
Andai Benar Kita Ada Jodoh…
Awak Akan Kembali Pada Saya…
Itu Bukan Harapan…
Tapi Saya Ingin Belajar Untuk “Pasrah” Pada Ketentuan Tuhan…
Dan Kalau Pun Awak Takkan Pernah Kembali Pada Saya…
Saya Percaya Mungkin Itu Yang Terbaik….
Saya Doakan Awak Bahagia Dengan Hidup Awak…
Saya “Sayangkan” Awak Sangat-Sangat…




Aku Mencintai Mu Sepenuh Hati…

Di SaAt AkU MeNcIntAimU...

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu...

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…